刺し子継ぎのクレイジーパターン野良着 | Noragi Sashiko Boro | 本日の逸品

noragi sashiko boro


作りもスペックもアートな一着。

作為的な要素が一切無い、究極にソリッドで美しいお品です。

こういう物は心の底からお好きな方にご覧いただければ嬉しいです。

The first place where the making and the specifications are art.

Ultimately solid and beautiful with no artificial elements.

I would be glad if you can see these things from the bottom of your heart to those who like.

noragi sashiko boro

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■商品詳細■

・年代:明治後期~大正時代頃

・素材:コットン

明治後期~大正時代頃のジャパンヴィンテージ刺し子藍染野良着になります。

100年程の時を重ねてきた大変貴重なアンティーク着物。

当時、主に農村地域での農作業等の際に着用されていた野良着(のらぎ)です。

海外の言葉で言うワークウェアですが、広く知れ渡る海外のワークジャケットやワークシャツとは全く異なる日本人の感覚のみで作られた、洋服の要素が一切入らない貴重なアイテムです。

和服や着物と言う言葉だけでまとめてしまうと勿体無いですし、一部のデザイナーやコレクターの影響もあり、少しずつ認知され始めています。

知る人ぞ知るアイテムである事は今でも間違いありませんが、押さえておくのは今の内からスタートされておいた方が絶対に良いと思います。

野良着は、戦後1950年代頃を境に仕立てられる事が減り、消滅していきましたので、既に数が少なく貴重になっております。

そんな貴重な野良着の中でも、刺し子に藍染、絣、木綿、そしてクレイジーパターンと素晴らしいスペックの個体です。

表裏の生地を縫い合わせる為と補強を兼ねた刺し子は、言葉だけでお聞きになった事がある方も多いのではないでしょうか。

生地の隙間から見える粒立った刺し子のステッチも素晴らしい表情ですし、表裏でそれぞれ糸の雰囲気が変わって見えるのも素晴らしいと思います。

藍染絣も言うまでもなく良いですが、肩周辺の8に見える独特の絣模様はテキスタイルとしても評価すべきデザインだと思います。

また、下部の格子部分も前後で若干色が異なり、当時仕立て方は凄まじくセンスが良いですね。

袖との対比も良いですし、脇下のパーツも野良着らしいディテールです。

表裏で使われている生地が異なるので、リバーシブルでお召しになっても楽しめると思います。

程よい厚みの二枚重ねなので着易いですし、半袖タイプはレイヤードした時の楽しさが増しますね。

ここまでのレベルの物となるとコレクションにも良いですし、雰囲気があるので着るだけで絵になります。

海外のヴィンテージと同様に、気づいた頃にはプライスが付けられなくなります。

まだ、選べる今がチャンスです。
年々、減少の一途ですのでこの機会をお見逃し無く。

■ Product Details ■

・ Date: Late Meiji period-Taisho era

・ Material: Cotton

It will be a Japan vintage sashiko indigo noragi jacket from the late Meiji period to the Taisho era.

A very valuable antique kimono that has been around for about 100 years.

At the time, it was noragi worn mainly during agricultural work in rural areas.

It is a workwear in foreign languages, but it is a valuable item that does not contain any elements of clothes, made only with a Japanese sense completely different from widely known overseas work jackets and work shirts.

It would be inevitable if we put together only the words kimono and kimono, and some designers and collectors were starting to recognize it.

There is no doubt that it is an item known to those who know it, but I think that it is better to start from now.

Noragi has become less valuable since it has been less and less tailored since the 1950s after the war.

Among such precious noragi, it is sashiko, aizome, kasuri, cotton, and a crazy pattern and an individual with wonderful specifications.

Many people have heard of sashiko, who used it both to sew the front and back fabric together and to reinforce it.

The stitches of sashiko seen through the gaps in the fabric are also wonderful expressions, and it is wonderful that the atmosphere of the yarn changes on both sides.

Needless to say, indigo kasuri is good, but I think the unique kasuri pattern seen in the 8 around the shoulder should be evaluated as a textile.

In addition, the color of the lower part of the lattice is slightly different before and after, and the way of tailoring at that time is terribly good.

The contrast with the sleeve is also good, and the parts under the armpit are also details like noragi.

Because the fabric used on the front and back is different, I think that you can enjoy it even if you are reversible.

The two layers of moderate thickness make it easy to wear, and the short-sleeved type increases the fun when layered.

It is good for the collection when it comes to the level up to this point, and because of the atmosphere, it becomes a picture just by wearing it.

As with overseas vintages, you will not be able to price when you notice.

The opportunity is still available now.
Do not miss this opportunity as it is decreasing year by year.

noragi sashiko boro


Noragi Sashiko Boro Kimono Jacket Indigo Japan Vintage

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